Niğde Aladağlar Kampı

Niğde Aladağlar Kampı. Bir dağa tırmanmanın bahanesi, herkese göre değişebilir. Kimileri özgürlüğün peşindedir kimi kendini görebilmenin, kimi de güzel fotoğraflar çekebilmenin. Kimileri içinse dağların hiçbir önemi yoktur. Hatta doğanın bile.

nigde-aladaglar-kampi-1

Özümüzün doğadan ve dağlardan geçtiğini hatırlarsak çok da bahanelere gerek yoktur aslında. Bu yüzden heybetli yüksek dağlar her insanın hayalini, tuvalini, vizörünü süsler. Bunlardan bir tanesi de dünya çapında üne sahip olan dağımız Niğde Aladağlar. Ülkemizin Kayseri Niğde Adana illeri arasında bulunan 1995 yılında milli park ilan edilmiş heybetli bir dağ silsilesi.

Alpinizm ve kaya tırmanışı aktivitelerinin yanı sıra kamplı yürüyüşler için de biçilmiş kaftan niteliğinde pek çok rotaya sahiptir. Birkaç zirveden oluştuğu bilinse de (Demirkazık (3756 m), Kaldı (3736 m), Kızılkaya (3767 m), Alaca (3582 m), Eznevit (3550 m)) dağ severlerin gönlünde farklı bi zirveye sahiptir.

Biz de hayalimizin peşinden 2 kafadar Bolu’dan çıktığımız bu yolda Ankara’da dağcılık antrenörü ekip liderimiz Özgür Hoca’yla birlikte 3 kişi olduk. Niğde Aladağlar Kampı öncesinde Hasandağı tırmanışımız için Aksaray’a uğradık. Zafer Hocamızın misafirperverliği ile Hasan Dağı tırmanışımızı tamamlayarak düştük yine yollara.

nigde-aladaglar-kampi-2

Güzergahımız üzerinden devam ederek önce Niğde-Bor tabelası istikametiyle Çamardı mevkiine vardık. Muazzam bi görüntü bizi karşılıyor. Havada asılı bulut ve mıh gibi çakılmış dağ silsileli bu yolda insan kendini Hollywood yapımı western tarzı filmlerde konuk olduğunu zannedebiliyor.

Çukurbağ Köyü’nden sonra Aladağlar Milli Parkı sınırına ulaşmamızın ardından arazi aracımızın gittiği yere kadar orman arazisinde gidebildik. Arazi aracı olmayanlar çevre köylerden traktör kiralayabilir yada yolun geri kalanına katırlarla devam edebilir. Bölge halkı dağ turizmine ayak uydurmuş durumda. Pazarlıkların ucu acık 🙂

nigde-aladaglar-kampi-3

Aracımızı bıraktıktan sonra ekipmanımızı yüklenip Emli Vadisi’ne doğru 1 buçuk saatlik yürüyüşümüze başladık. Başlangıçta hava serin gibi olsa da yükün verdiği sıcaklıkla ısındık tabii:) Vadi sonuna doğru Parmak kayayı gördüğümüzde rahatladık ekip liderimizin kamp alanına az kaldığı bahsi bile bize yetmişti.

Akşam Pınarı kamp alanına vardığımızda akşam üzeri müthiş bulut-gölge oyunlarına tanık olduk ancak zaman kaybetmeden çadırımızı kurduk ve yemeğimizi afiyetle yedik o esnada çadırımızın dışından sesler duyduk ve kapımızı açınca gördük ki başka ekipler de burdaymış.

nigde-aladaglar-kampi-5

Onlar dönüş halindeydiler. Ekiplerinden bir kaç dağcı ufak tefek yaralanmış durumdaydı ve bir dağcının da kaybolmuş olabilme ihtimalinden bahsettiler. Bol şans ve geçmiş olsun dilekleriyle ayrıldık. Sonrası istirahat. Dağlarda evde olduğu gibi gece yarılarına kadar tv, pc karşısında oyalanılmıyor. Her şey plan program dahilinde olduğu için saat 21:00’de uyumuştuk bile.

Sabaha karşı 3:30-4:00 gibi liderimizin hava ölçüm ve değerlendirmelerine göre ”tırmanış yapabiliriz” kararı ile ekipmanımızı kuşanıp kahvaltı sonrası çadırımızdan çıktık. Bölgeye hakim olmak şart! Sis etrafımızı bi an tamamen kapladı ve etrafta birbirimizi bırakın görmeyi, önünüzdeki kaya duvarını bile görmüyorsunuz. Bu durumda ekip, tecrübe, lider farklılığı ortaya çıkıyor. Güvenli, mantıklı kararlar almak gerekiyor.

nigde-aladaglar-kampi-7

Sisin dağılmasının ardından yolumuza devam ettik. Bi ara beni yüksek irtifa çarptı. Yüksek irtifa hastalığı dağların en kötü durumlarından bir tanesi. Bunu anladım 🙂

Neyse ki 10,15dk içerisinde dinlenme ve bir kaç sıvı gıda alımıyla kendime geldim. Liderimizin iyi hissetmiyorsan geri dönebiliriz tekrarları halen kulağımda. Ama ben gerçekten iyi hissettiğim için devam edelim dedim. Kendime geldiğimde arkamda kalan şaheser manzaraya defalarca baktım. Baktıkça baktım.

nigde-aladaglar-kampi-6

Ve zirve pek umrumda değildi artık! Emellerime ulaşmıştım bile. Dünyada her insan gözünün görmesi gereken manzaralardan bir tanesiydi. Bir kaç kare ve seyir sonrası kampa dönüş vakti.

nigde-aladaglar-kampi-8

nigde-aladaglar-kampi-9

Alaca (3582 m) zirvesi dönüşümüzde AFAD ve Jandarma Arama Kurtarma Ekipleriyle (JAK) yolda karşılaştık geceki olay ile ilgili arama kurtama faaliyetinde olduklarını anlattılar. Ekip liderimiz de bölgeye dair bilgiler verdi ve kampımıza dönüşe geçtik. Bir dağcı gerçekten de kayıptı. Aklımız, yüreğimiz onda kaldı.

Bu iş yerinde pek de tv izlerken alt yazıda okuyup da geçtiklerin gibi olmuyormuş. İçimiz buruk yemeğimizi yedik. Dinlendik, manzaramızı seyrettik ve ekipmanımızı sırtlayıp yola düştük. Üzerimizden Skorsky tipi helikopterler geçiyor sürekli dolaşıyorlardı. Devlet dağda da devlet!

nigde-aladaglar-kampi-14

Kaya kartalları ve Skorsky tipi helikopterleri eşliğindeki yüklü yürüyüşümüz aracımıza ulaşmamızla son buldu. Aklımız dağda.

Bölgede hali hazırda eğitimde bulunan Türkiye Dağcılık Federasyonu kampına uğradık ve antrenörümüz federasyon hocalarını durum vaziyet hakkında bilgilendirdikten sonra Çamardı dan Bor/ Niğde/ Ankara istikametine doğru yola çıktık. Halen dağcıdan haber yoktu. Müthiş bi faaliyetti ama bu defa bi şey başarmış gibi değil de yenilmiş gibiydik. Bolu’ya varmadan arama kurtarmaya AKUT ekibinin de katıldığını duyduk. Sonrasında kayıp dağcı bulundu haberi geldi. Hiç tanımadığımız bir insanın iyi olması bizim faaliyetimizin ne denli mühim olduğunun göstergesiydi aslında. Güzel bir deneyimdi. Neyse ki kötü bitmedi.

Her insan her dağa kendi çabalarıyla tek başına gidebilir buraya kadar sorun yok! Ancak keyfi yaptığımız bu tip faaliyetleri yapmaktan ziyade ,faaliyeti yapıp güvenli bir şekilde geri dönebilmek daha önemlidir. Bu durum iyi bir eğitim, tecrübe, ekip lideri ve iyi bir ekip gerektirir.

nigde-aladaglar-kampi-13

Dağlardaki başka bir kuralda dağ ile yarışmamak onun kudretine boyun eğerek uyum sağlamaktan geçer bu yüzden her gittiğimizde dağda kesinlikle zirve yapmalıyım diye bir kural, kaide, yarış yoktur. Bunu bilmek ve kişisel egolara yenilmemek gereklidir. Siz sağlıklıysanız dağlar yerinde kalır.

nigde-aladaglar-kampi-15

Unutmamak gerekir ki gerektiğinde zirvenin dibinden geri dönebilenler dağcıdır ve siz dağcıysanız o da dağdır !

——-

Sizler de yapmış olduğunuz kampları benzer şekilde hazırlayıp iletişim kanallarımızdan bize göndererek ülkemiz kampçılığına katkı sağlayabilirsiniz.